lördag 12 januari 2013

Pigga lördag

Min sambo väckte mig kl 8:00 idag för han skulle iväg. Jag gick uppe gjorde kaffe till han men hade planer för att gå lägg mig igen. Blev inte rikigt så =) Jag hällde upp en kopp kaffe till mig själv, gjorde en knäckemacka, tog lite fil med musli och gick mot sängen. Kryp ner under täcket och käkade frukost i sängen. När gjorde jag det senast =)

Klockan blev 9:00 och jag hade fortfarande inte somnat om vilket var inte lönt. 9:05 ringde jag till gymmet och tog näst sista platsen till spinningen. Tjoohoo =)
Var på gymmet redan 9:30

När jag kom hem bakade jag mina proteinbullar men denna gången gjorde jag bröd istället.
Det blev jätte bra. Saftigt och gott.


-3 dl fiberhavregryn

-3 dl siktat dineklmjöl
-1 dl pumpakärnor
-2 tsk bakpulver
-1 tsk salt
-250 g lätt kvarg
-1/2 dl smält smör eller rapsolja
-1 dl lätt mjölk
-2 ägg

Sätt ugnen på 225 grader. Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Tillsätt kvarg, smör/rapsolja, mjölk och ägg. rör ihop till en jämn smet. Klicka ut smeten i muffinsformer. Strö över med lite extra pumpakärnor. Grädda i nedre delen av ugnen. Tror det tog upp till en timme innan det var färdig.


Under tiden gjorde jag en lunch till mig själv.
Stekt broccoli, blomkål och halloumi. Rostade pumpa och solrosfrö.
Sallad och rödlök. Jätte gott :)


Det var alldeles för fint väder för vara hemma och städa så jag tog tåget till Hbg för möta upp sambon.
Blev möbel och inredningsbutiker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar