lördag 30 januari 2010

Varma tortillas


I torsdags var jag ledig och höll på med vårt sovrum. Vi renoverar vårt sovrum nu, ska bli jätte fint. Fick våra tapetter idag. Underbart väder ute :) Har även hittat några nya recept som jag ska prova ;)
Till middag hade jag planerat tacos, men jag var sugen på prova ett recept som min kollega pratade om. Att man skulle göra tortillas i ugnen, så why not?
Började med att bryna köttfärsen, tillsatte sedan taco krydda. Sen grönsaker som lök, majs, paprika, vitlök. La det sen i tortilla bröden, rullade in och la i en form. Blandade sedan en burk creme fraiche med en halv burk taco sås och hällde över tortilla rullar. På med lite riven ost och sedan en stund in i ugnen, tills det fick en fin färg.

Hade lite grönsaker över och jag gjorde sallad. Sambon gillade det:)
/Kasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar