lördag 30 januari 2010

Pesto-kyckling och polly-kaka

Fredag! Äntligen fredag? Nja..kanske det. Har vatt ledig 2 dagar så nu ska jag jobba fredag, lördag och söndag. Träffade på min sambos syster på tåget imorse, fick ett trevligt morgon- snack :)
Kände mig väldigt pigg och glad idag till skillnad från måndag eller tisdag.

Efter jobbet åkte vi direkt till Center Syd för handla det sista inför resan. Sen snabbt in på Willys och handlade lite mat. Fredags mys ;) Fick en fin kalender från Knor, fin va? ;)

Sen hem och laga middag. Det blev grillad kyckling filé med mozarella och pesto, ris till det.

-en mozarella
-2 tsk pesto
-2 st kyckligfilé
-salt, peppar
-smör



Stek kyckligen så den får en fin yta. Jag hade den en stund i ugnen också. Ta ut filén och sker i ena sida så det blir en öppning. Lägg in peston och mozarellan. Och in i ugnen igen tills osten smällter.

Till efterrätt blev det mini-kladdkaka med polly. Väldigt mättande, men super gott. Blev bjuden på detta av min bästa kompis föra helgen.

Till en stor kaka behöver du:
-1 påse polly
-1 st mjölkchokolad 250g
-175g smör
-2 dl strösocker
-2 st ägg
-1 dl vetemjöl

Sätt ugnen 175 grader. Smält smör och chokladen. Vispa ägg och socker. Rör ner chokladblaningen. Därefer vetemjölen i äggsmeten. Häll i påsen med polly. Grädda i mitten ca 30-35 min. Mums :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar