tisdag 5 januari 2010

Bakpotatis med lax fyllning


Ja...sambo har jobbat och jag har varit ledig. Hade min mamma och syskonen på besök.
Vi åt lunch ihopa och pyslade lite med syrrans scapbook.
Sen fick jag skjus till den lilla affären i byn så jag kunde handla mjölk.
Fick mig sen en promenad genom skogen. Mysigt:)

Sen blev det dags att börja med middag:
Bakad potatis med laxfyllning
Denna gången hade jag potatisen i micron ca 6-8 min och sen linda jag de i aluminiumfolie.
Det var inte så dumt. Har hört talas om det men aldrig provat.
Laxröran:
-rökt lax
-grönsaker (sallad, gurka, tomat)
-mycket dill, salt, peppar
-en 1/2 burk creme fraiche
-en 1/2 burk kesella
-en tsk senap
-lite kalles kaviar
-Ev 1 ägg

Blanda ihopa allt och sen är det bara äta. Jag hade lagt ägg halvan ovanpå potatisen.
Man kanske inte behövde men men :)
Alltihopa var jätte gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar