onsdag 6 mars 2013

Kokt torsk i ägg sås, LCHF

Idag har vädret varit helt underbart.
Fick en dålig nyhet idag när jag kom hem, min favorit tränare på mitt gym i Häljarp, ska sluta :( Fy va arg jag blev :( detta ska överklagas!!

Dagens träning: 30 min på crosstrainer (mycket ilska hjälpte)
                benspark+bencurl+benpress



Ingredienser:
4 torskfiléer
1 fiskbuljongtärning
2 dl grädde
0,5 dl mjölk
1 dl dill
En halv kork ättika
4 ägg
salt och nymald peppar


Gör så här:
Koka äggen i 7-8 minuter. Skala dem sedan och tärna dem grovt. Koka torskfiléerna i vatten ihop med buljongtärningen tills färdig. Häll bort vattnet och tillsätt grädde, mjölk och finhackad dill. Smaka av med ättika, salt och peppar.
Lägg sist i ägghacket.
Servera med lite extra dill på toppen.

Till det hade vi kokta potatis och morötter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar