lördag 6 november 2010

Knäckig rabarber/äppel paj

Dags att börja uppdatera igen, eller vad tycker ni? :)
Efter att vi hade höst-rensat i trädgården hittade vi massor av rabarber.
Jag hade kvar äpple som jag fick av min kompis mamma,
så det blev en äppel och rabarber paj.
Mycket gott!!


Värm upp detta:
-1/2 dl sirap
-1/2 dl vispgrädde
-125g smör

Till "degen" behöver du:
-2 dl havre gryn
-2 dl socker
-1 3/4 dl mjöl
-1/2 tsk bakpulver
-1 krm vaniljsocker
(ev 2 msk potatismjöl)

  • Lägg frukten du har valt i en ugnsform.

  • Värm upp sirap, grädde och smör.

  • Blanda de torra ingredienser i en separat skål.

Rör ihopa allt till en smet och häll över frukten du har valt.
Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 30 min. Tills ytan blev gyllenbrun precis som en kola kaka.

Servera med vaniljsås eller vaniljvisp :)



Här kommer några bilder på Halloween pumpa som har jag gjort :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar