måndag 3 maj 2010

Baconlindad kyckling med Italiensksås

VALBORGSFIRANDE!!!

Det ska bli en del jobb denna helgen men även Valborgsfirande :)

ihopa med min sambo och min bästa vän :)

Kvällen´s meny:

Baconlindad kyckling med breda nudlar och italiensksås, vitlöksbröd.

Efterrätt: Rabarber paj med vaniljvisp, helt egna rabarber från trädgården.

Du behöver:
-Kycklingfilé

-mozarella

-bacon

-hackade soltorkade tomater

-pasta /nudlar

-smör till stekning

Till såsen behöver du:

-4dl grädde

- 3 msk röd pesto

-1 tsk sambal oelek

-2 st pressade vitlöksklyftor

-1 tsk socker

- 1 msk kalvfond

Först stekte jag kycklingfiléer lite lätt i smör. Sen öppnade jag de i ena sidan. Där stoppade jag in mozarellan och tomaterna. Lindade med bacon och la in de i ugnen tills baconet blev knapprig. Tog nog ca 25-30 min. Mums!!

Under tiden gjorde vi såsen. Det var bara att blanda alla ingredinser och låta små koka några minuter.

Koka pasta/nudlar. Grädda vitlöksbrödet.

Fick högsta betyg av sambon och min Malin :)

Trevlig Valborg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar