måndag 1 februari 2010

Ledig måndag, Fläskkotletter med cantadou

Jepp jag är ledig en hel dag nu :)
Får vi se hur mycket jag hinner få gjort idag. Listan är lång.
Nu har jag njutit av en go frukost i soffan med lite tv-tittande.....

På listan stod det bla.a att städa i vårt skaferi. Har bytt plats rättare sagt:)

skillnad? jag blev nöjd =)


Vad hittar man längts in? haha... Ska jag visa sambon? Hmm? eller han kanske redan vet och håller tyst om det =)

Fina block vi fick när vi hämta våra tapeter :) Najs!


Middag: Klyfftpotatis och fläskkotletter med cantadou
Du behöver:
-Fläskkotletter
-En burk cantadou, vi hade paprika/chili
-ägg och ströbröd till panering
-salt och peppar
-1 dl grädde
Banka ut kotletterna så de blir tunna. Krydda med salt och peppar. Bred på ett tunt lager med cantadou ost. Rulla ihopa, doppa i ägg och strö bröd. Stek i smör.
Häll upp 1 dl grädde i en kastrull och lägg i resten av cantaduo osten och rör ihopa och värm.
Blir en go sås :)
På klyftpotatisen hade jag salt, peppar, timjan och olivolja. De blev jäätte goda ;)

/Kasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar