söndag 7 oktober 2012

Söndag

Dagen började med nybakade hälsobullar, gjorde bara en halv sats. Och istället för muffins, gjorde jag "scones" De är såå goda :)
Efter frukosten var det dags att bege sig till Tullstorp, Jem&Fix och en snabbvisit förbi loppisen när Cilla och Magnus var. Sen körde vi till gymet och körde styrkepass.

 Frukost bullar från ARLA


-3 dl fiberhavregryn
-3 dl siktat dineklmjöl
-1 dl pumpakärnor
-2 tsk bakpulver
-1 tsk salt
-250 g lätt kvarg
-1/2 dl smält smör eller rapsolja
-1 dl mjölk
-2 ägg

Sätt ugnen på 225 grader. Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Tillsätt kvarg, smör/rapsolja, mjölk och ägg. rör ihop till en jämn smet. Klicka ut smeten i muffinsformer. Strö över med lite extra pumpakärnor. Grädda i mitten av ugnen ca 13-15 min Låt svalan :)


Till middag idag har vi Santa Marias Tikka Masala, mums :)


Vi bjud på äppelpaj när min sambos föräldrar kom och hälsade på. Den var så god att hans mamma ville ha receptet ;)

Mildas paj:

-2dl socker
-1 ägg
-2 dl vetemjöl
-1 tsk bakpulver
-1 dl smältsmör
-1 tsk vaniljsocker
-3 äpple i stora klyftor
-kanel

Vispa ägg och socker, tillsätt resten och rör samman till en tjock smet.
Smör in en form, häll ut smeten, tryck ner äpplen och strö ordentligt med kanel.
Ugn: 175 grader ca 30 min
 Idag var även min lilla syster på besök hos oss och hjälpte mig med den här fina krukan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar