fredag 23 september 2011

Kyckling lasange

Äntligen helg!! Underbar med fredagsmys, idag har det dock varit svårt att bestämma vad vi skulle äta :)

Ha en underbar fredag kväll och helg!


Du behöver:

-2st kycklinge filé
-1 st squash
-1 st lök
-1 st stor morot
-1 st paprika
-1 st burk krossande tomater
-vitlök, basilika, salt, peppar
-1 st hönsbuljong tärning
-ostsås
-lasagne plattor.

Börja med kycklingen. Läste att man kan använda grillad kyckling men det hade jag ju inte.

Så jag grillande kycklingfilé själv i ugnen. Ihop med olivolja och grillkrydda. Och lite curry. Hacka grönsakerna och fräs de i lite smör. Tillsätt tomaterna, buljong och kryddorna. Kycklingen blev färdig under tiden jag gjorde "grönsaks såsen" och ost såsen.


Kunde först inte bestämma mig om jag skulle göra lasagne eller lasagnette. Men det blev lasagne. Hade den i ugnen i ca 30 min i 200 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar